Skolstart för 16:e gången

Back to school. Aaa jag vet inte vad jag ska tycka. Det känns minst sagt halvjobbigt när man kikar på vad som ska göras närmsta veckorna. Det är dags för C-uppsatstermin. Nu ska jag gräva ner mig i Public Relationsböcker och skriva och prata och massa sånt som ingår i alla kurser, men denna gång på engelska. Qué? Kankse kan få skriva uppsatsen på spanska. Eller danska.

Alltså. Ett år kvar. På riktigt? På ett sätt har man nyss kommit hit och på ett annat sätt så har man bott här i en mindre evighet. Tid går bara inte att tänka för mycket på. Då blir man knäpp. Det känns som jag var så liten när jag bodde i korridor på campus men nää det var ju typ ett år sedan bara. Eller ja, då var man väl ganska liten. Men isåfall är jag lika liten nu för så mycket coolare blir man ju inte på ett år. Mycket i utbildningen min handlar om EFFEKTIV KOMMUNIKTION. Ojojoj vad jag inte fattat det. Jag krånglar med formuleringar och skriver allt jag tänker för jag orkar inte sudda. Men jag tycker inte detta behöver vara så effektivt å andra sidan. Det får liksom vara som det är.

På tal om något annat.
Du är så snål så du gråter när du skiter. Vad är det för uttryck. Va? Skitsamma, jag är inte snål men jag gillar inte stora inköp. Jag får en klump i magen när jag drar kortet och det bara försvinner ifrån mig. Även om saken är fin så känns det aldrig riktigt hundra. Men mindre saker älskar jag. Då blir det fjärilar och såna djur i magen och man känner bara ge.mig.påsen.nu! Sen går man runt på stan och svänger med den och n vill bara dansa med. Jag fyllde år förra veckan. Och jag blir så glad när jag får så fina grejer utan att ha nämnt en endaste liten sak jag vill ha. Allt var så perfekt så jag kunde inte gjort det bättre själv. Jag samlar på muggar, tesilar och kokböcker. Samla är det bästa som finns. Och det visste många om!



Haha vad är det här?  Jag försöker se ut som jag ska rida. Eller vad vet jag, det kanske inte alls ser ut så. Och har hästtjejer verkligen repet runt halsen?


Och en grej till!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0