alarm

När jag är ledsen har jag ingen ork att blogga. När jag är arg tycker jag att bloggar är det fånigaste som finns. När jag är glad så har jag annat att tänka på än att blogga så när ska jag, som aldrig befinner mig mittemellan då skriva. Trams alltså. Jag kan inte hålla på och tänka så mycket för då får jag aldrig något skrivet.

Nu är det julkaos. Verkligen kaos. Jag kom på att jag skulle göra fudge. Det skulle koka mycket och länge så jag ställde kastrullen på vedspisen som brann som om den aldrig gjort något annat. Fudgen kokade och kom längre och längre upp i kastrullen och vi liksom såg det hända i slowmotion. Det var som en vulkan kan jag tänka mig och lavan välde över, fast i detta fallet fudge, över hela spisen och den är ganska varm.. Hela vedspisen hade ett bubblande lavatäcke och hade det inte börjat ryka i hela rummet och brandlarmet gått så hade jag nog börjat fnissa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0