kirrat och klart

Jag vaknade inte kl 12 imorse som jag gjort den senaste veckan. 06 var klockan istället när jag vaknade av nervositet. Antagningsbeskedets dag. Så vad händer nästa vår? Jag kan börja med att säga att jag kommer fira jul iår. Det hade faktiskt inte varit möjligt om jag fått avslag på allt. Då hade jag på riktigt gått ner mig så totalt av ilska, frustration och ledsamhet. Dom som ville ha mig är Borås! En bra skola för blivande syrror. Jag hade sökt Göteborgs universitet som första val men hamnade på reserv 18. Jag vet inte alls vad det betyder. Jag börjar också bli fundersam på vad jag vill även om Gbg skulle ropa på mig. Jag har en bra magkänsla inför Borås.

Åh! Tänk, jag ska bli sjuksköterska!!
Mitt abslouta drömjobb. Efter barnmorska. Jag kan inte tänka mig något bättre för mig. Jag känner mig så lättad och lugn, vilket känns som en helknäpp känsla. Jag har varit så ledsen och nervös och magknuten börjar lösas upp nu och jag blir alldeles tom i skallen av det. Jag ska flytta till en kanonlägenhet, perfekt stor och perekt läge. Och jag ska börja min drömutbildning. Jag tycker att jag får skriva såhär många bra saker för de senaste månaderna har det bara varit skit och lite skit till. Då får man ägna sig åt att bara vara glad!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åh vad kul! Hoppas det blir super på utbildningen!

2010-12-09 @ 17:25:29
URL: http://csomicecilia.webblogg.se/
Postat av: karin d

Grattis - det är du värd efter höstens jobb!/K

2010-12-09 @ 22:20:03
Postat av: Lotta

Härligt! Ett stort Grattis och Lycka till!

2010-12-10 @ 08:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0