Frodo, Viktoria och jag

Jag är besviken på mig själv. Ynka timmen orkade jag ligga och sola idag. Sedan blev det helt enkelt för jobbigt. Det var vindstilla och typ 30 grader och håret åkte in i ögat hela tiden. Jag blev lite mer brun i alla fall men jag kanske får komplettera med nån kräm för jag orkar inte vara vit längre. Jag vill vara brun, ha mina vita tygskor, ett par mörkblå höga shorts som jag inte har ännu, runda fina glajor som jag inte heller har och när det blir kallt ska jag ta på mig min pippitröja.

Och så vill jag ha nytt hår. Jag önskar att jag hade tjockt ganska rakt hår för då hade jag haft kortkort på sidorna och massa tjockt hår i mitten i en backslickvariant. Det är en dröm men den kommer alrdig bli sann. Jag klippte mig typ fyra centimeter kort på högstadiet. På riktigt minns jag inte att jag haft det så, vilket bara kan betyda att jag inte såg mig själv i spegeln. Eftersom jag sedan lät det växa ut och det blev lockigare och lockigare för varje centimeter som växte så blev jag en kvinnlig motsvarighet till Frodo. Jag tycker det känns jobbigt att tänka på det så jag vill inte skriva mer om det nu.

Ja, tiden går snabbt. Om drygt två veckor åker jag och Johanna till Stockholm. Hur kan det redan vara dags? Vi bokade biljetter och hotell för nästan ett år sedan haha det är ju knäppt. Men så kommer vi också bo bredvid Haakon och Mettemarit och det gänget. Hoppas man kan få komma över på nån efterfest eller så. Det roligaste ska såklart bli att se hur Viktoria ser ut. Dock känns det som man vet ganska väl eftersom det inte finns så mycket att välja på. Att den är mer eller mindre långärmad och icke uringad är ju självklart så det som är spännande är då materialet på klänningen. De har beställt trettio meter siden så jag hoppas på ett vackert släp. Jag älskar släp. Marys klänning kommer inte kunna slås. Den var perfekt. Mettemarits var också fin. Det var inte buketten. Marys bukett var perfekt. Och Mettemarits släp var perfekt. Hoppas hela Viktoria kommer vara perfekt.



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh, jag blir så fascinerad av hur mycket du kan om kungafamiljerna!



kan vi inte ses och fika innan vi ska dela på oss för sommaren...

2010-06-01 @ 20:43:46
URL: http://www.majlov.se
Postat av: Emelie

haha kvinnliga motsvarigheten till frodo:P Emelie jag hade gärna bytt hår med dig!

2010-06-02 @ 11:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0