Prinsar och prinsessor och Måns

Det räcker med att jobba några dagar för att helgen ska bli så mycket skönare. Det blev tre jobbdagar denna vecka men känns som tio dagar i rad. Så i fredags cyklade jag hem i rusket och fick ha en äkta fredag som jag inte haft på flera år. Jag åt räkor och jordgubbar och drack polenbaileys.

På torsag är det dags!! Helknäppt! Jag pluggar in det sista och jag måste erkänna att det börjar bli lite kämpigt att ta sig igenom all den ofantliga mängd som skrivs, men jag vill ju läsa allt... Igår lärde jag mig att Daniel föddes på samma dag som den gamle kungen dog och den nuvarande kungen blev kung. Coincidence?

Och Madeleine flyttar till NY i höst, jag tror inte hon vill vara en prinsessa längre. Tanken är att hon ska arbeta för World Childhood Foundation, men hur mycket kommer det egentligen vara med det? Jag tror hon vill leva lyx och då tycker jag att hon ska få sina penningar från något annat än Svea. Om hon ska få tillbaka mitt förtroende får hon se till att hennes USA-vistelse resulterar i en amerikansk rik, snygg och känd man så vi kan se fram emot lite mer (?) glamour i kungahuset.

Och lillprinsen, han får inte ha med sig sin donna på bröllop däremot kommer han få jazza runt med sin gamla flamma Emma. Åh varför kan dom inte bli ihop istället. Hon verkar snällare än paradisetjejen.

Prinsen verkar föredra orm framför jacka om tjejen känner sig lite frusen.
    

Idag gjorde jag en äkta
halv åtta hos mig-efterrätt. I miniglas la jag mörka chokladtryffel och över det vit choklad tryffel. Det blev så gott så jag slickade rent hela alltet. Igår var det lika gott för det var party med mamma och pappas gäng. Det blev en hejdundrande fest med baileys och dans till småtimmarna. Nästan. Vi pratade om vad det skulle stå på våra dödsannonser och hur begravningen skulle kunna tänkas vara. Sen hade Karin och Lotta sett en intressant undersökningen om olika disktrasor. Det visade sig att den jag hade i tyg (julklapp från Karin) var den bästa. Fem fyrar.

Nu måste jag börja tänka på packningen inför resan. Johanna ska köpa pallar vi kan bära med oss ifall vi behöver vila några timmar innan sekunderna vi väntat på kommer. Jag kom plötsligt på hur alla små ungar brukar sitta på axlarna och jag kommer ha noll tolerans mot sånt (om jag inte hoppar upp på pallen själv för att se). Små bebisar vet ju kanppt vilka det är som gifter sig så såna ska inte få förstöra. Jag kommer bli roserasande. Jag övade ju mig på Måns Zelmerlöw för några månader sen när det kommer till att bortse från småbarn och se till mitt eget bästa. Och jag fick ju faktiskt en bild. Visserligen med dubbelhaka men jag blev så nervös att jag Johanna inte skulle få med mig på bilden så jag tryckte mig bakåt. Haha jag fnissar bara jag tänker på hur fånigt larvig jag blev och vad jag sa får förbli hemligt.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Dödsannonser, begravning och disktrasetest - förvisso är det sant att detta fanns med under kvällens diskussioner, men lite annat pratade vi om också. Eller?? Förmodligen ännu ett bevis på att åldern gör sig påmind. Tur att vi får lite ungdomlig fläkt på våra "hejdundrande fester" ibland!

2010-06-18 @ 11:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0