hej?

Jag provar att skriva några rader. I smyg, för att känna hur det känns. Jag är lite gladare nu, men fortfarande nervös och rädd som sjutton. Men man kan ju inte gömma sig för evigt bara för att man är skraj. Imorgon ska jag till Lisa, som snart är min hyresvärd, och kolla in mitt framtida gryt. Kul är sånt. Mindre kul är att mitt tåg går 06. Men jag har visserligen inte ställt klockan sen augusti så det gör inget. Inte så mycket iallafall. Ikväll ska jag till universiteet och kolla in utställningen som David och hans kamrater har. Jag hoppas på minst en snitt. Snittar är en av favoriträtterna.

I onsdags
svischade jag in komvuxbetyget, men jag är fortfarande skeptisk till att det hinner in. Jag skulle bli rasande om det inte gör det och jag kommer förmodligen att lägga mig ner att sova något år om så blir fallet. Även om jag är pessimistisk så tror jag alltid innerst inne att kanske, men det lilla lilla kansket är väldigt svagt mot det gigantiska nejet. Och även om jag tänker nej ganska ofta så är jag aldrig mentalt förberedd på när det då blir ett nej. Skrutt alltså. Och en aning komplicerat. Hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0