Thank god Josef is back!

Jag är ju dum i pallet. Josef hade ju inte rymt! Han var bara utklädd till en hede. Så i natt fick Josef stå ute med sina hedekompisar och vakta får för att jag inte såg någon skillnad. Allt medan stackars Maria undrade vad han höll på med. Ensam och havande. Men som sagt, nu är det ordning och reda i stallet och alla har hittat sina platser. Förrutom Jesus såklart eftersom han inte är född än. Jag har lagt honom på ett "bra ställe" fram till jul. Inga ställen är ju bra eftersom man aldrig hittar det sen när det ska fram. Men om det nu skulle vara så att Jesus inte kommer fram lagom till födelsedagen så må det vara hänt. Lite variation på jul har väl ingen dött av? Eh! Jag grinade en hel jul för att mamma hade glömt göra en krans på ytterdörren. Det blev liksom inte som vanligt. Grinigare olle till barn får man leta efter.


Kommentarer
Postat av: Morgan

Missunna inte Josef att vara ute med sina kompisar. Det är som "Sista natten med gänget" innan han skall bli stadgad och ta hand om sin Maria och barnet (som han inte ens är pappa till). Pappor behöver då och då släppa loss lite grann för att orka med. (En trevlig kväll på "Biskopens arm" kan räcka en månad ungefär.)

2010-11-30 @ 19:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0