För en bra sak

Nu känner jag att det var längesedan jag gjorde en lista. Jag tror att jag känner det just nu för att jag sitter med tabeller och diametrar framför mig och borde räkna. Räkna, så himla fånigt ord föresten. Så jag tror jag ska göra en lista på saker som jag tycker om. Kanske inte så festligt att läsa men tråkigt också att bara göra en lista i word och ja.. aldrig se den igen. Annars gillar jag word.

Mitt nya kakfat- det är fint men ändå modernt (inte för att modernt inte kan vara fint och inget ont om moderna saker och åååh)
Koskinn- Jag gillar att kolla på kor. Jag gillar att äta dom. Jag älskar deras mjölk och nu! Nu gillar jag även deras hud!
Badkar- jag älskar att bada, bara ligga och glo tills det blir kallt och då värma på och sen glo lite till. Tills man glott och tänkt klart.
Mina tavlor- åh, mina tavlor, motivet får gärna förändras ibland men åh vad jag älskar tavlor.
Min muggsamling- den växer och växer och den är mig så vansinnigt kär.
Persiska mattor- jag önskar jag får äga en riktigt stor och vräkig någon dag
Kokböcker- de bästa av alla böcker. Jag har ca 20 stycken och det gör inget att man kanske bara gjort tre recpet ur dom tillsammans. Man blir så glad avdom bara.
Skor- jag har aldrig skor men ändå har jag så många. Jag får jazza i mina kängor fast jag egentligen ville känna mig nätt.
Fint porslin- jag kan inte få nog av fina små skålar och fat. Jag behöver inget matchande servis och det betyder att jag ständigt är på spaning.
Tesilar- det glömde jag förresten nämna i mitt förra samlarinlägg. Min senaste samling, eller den innan fåtöljerna är tesilar. Bra idé tycker jag! För det kommer jag ju aldrig tröttna på.

Äh nu orkar jag inte mer. Det finns ju tusen grejer. Egenligen ska man ju inte gilla saker så mycket, man borde fokusera mer på sin insida. Men jag känner att det gör jag redan så det räcker och blir över. Jag tänker så fasansfullt mycket på hur jag mår och inte mår så jag till slut inte har en aning om hur jag mår, eller ve och fasa, om jag mår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0