MAT

Frukost är himlen! Det bästa man äter på hela dagen. Det är synd att det är på morgonen, för då är det bästa gjort liksom. Rätt ofta käkar jag frukost hela dagen. Typ havregrynsgröt till frukost, fil till lunch och äggmackor till kvällsmat. Det är en bra dag. Nu har jag precis kommit på hur gott havregrynsgröt är igen. Jag brukar komma på det ibland och sen glömmer jag. Då går jag över till fil och äter det nonstop i några veckor. Sen äter jag ägg några veckor. Äggmackor är godare än allt! Det är vansinne vad fantastiskt ägg och kaviar är. Jag skulle vilja ha en tavla med frukost på. Det måste jag göra en.

Matmässigt är kvällen
det värsta. Man är oftast rätt mätt men hänger jag bara framför tvn så måste jag äta. Jag måste och det är så förfärligt irriterande. Har jag inget hemma så kan min kropp gå till en affär och handla fast huvudet inte vill, verkligen inte vill. Igår blev jag knäpp, igen. Jag har inte råd att köpa massa skit varje kväll, det går inte så vad gör jag!? Det blev en äppelpaj men inte kände jag mig så nöjd för det. Visst blev det inte särskilt dyrt men det handlar ju inte riktigt om det bara. Äh jag orkar inte tänka på det, det måste någon gång bli färdigtänkt.

Jaha, tråkväder idag
, och vi som hade tänkt promenera fram och tillbaka till universitetet, det är drygt en mil men det vill man inte gå i regn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0