dataproffs och så

Jag skulle nästan kunna jobba med datorsupport så bra känner jag mig just nu. Kanske ett och annat hembesök ibland. Om någon vill ha lite extrahjälp så skriver jag vad jag kan, ifall ifall.

Jag kan starta en dator som aldrig har använts och fylla i vilket land man bor i och vilket språk man pratar. Sen kan jag efter att man satt in ett mobilt bredband se till så internetet fungerar. Och har man Spotify så kan jag fixa så man kan lyssna på det också. Sen kan jag installera Adobe reader, okej här blir till och med jag själv förvånad, så man kan se dokument som man inte annars kan. Jag har precis fattat grejen med usb också så det kan jag också förklara och hjälpa till med. Om det dyker upp en ruta där det står något om varning och virus så kan jag med stor säkerhet säga att datorn vill spela dig ett spratt. Det är inte alls särkilt viktigt utan brukar räcka med att man trycker bort rutan och sen är det inte mer med det. Dyker den upp igen och igen får man helt enkelt ha lite tålamod. Min dator höll på att bråka i flera veckor men jag gav mig inte. Bort med röda skrikande rutan 15 gånger varje dag och nu har den fattat vem den har att göra med. Vilken kunskap va! Och här funderar jag på sjuksköterska när det är alldeles uppenbart att jag är en teknisk talang.

Jag har rättat mitt prov också. Och det var väldigt modigt av mig att göra det innan jag skulle på fäst. För allt kunde så lätt blivit förstört. Nu blev det inte det. Och det beror inte på att jag fick 2.0 utan för att jag helt enkelt accepterade att jag ändå gjorde mitt bästa och jag kunde inte hantera stressen. Det ledde till att jag grinade en kort stund under provet, hahaha jag är en sån tönt, men jag blev så stressad så jag kunde inte läsa. Det trodde jag faktiskt inte om mig, jag trodde jag hade lite mer stake så att säga.

Mattedelen gick bäst.
Jättebra faktiskt och det var för att jag hann med allt såklart. Sen gick det väl sämre och sämre för varje block. Tre texter var inte ens lästa när engelskadelens tid var slut, svenskan hann jag inte heller. Tabellerna var min favorit men min puls gick i 150 och det gjorde mig så jäkla förbannad. Här sitter jag och gör ett frivilligt prov som jag sett fram emot och så håller kroppen på att bråka med mig och göra mig kissenödig när jag inte ens har druckit sen igår. Äh. Jag orkar inte tänka och fundera på hur jag skulle gjort, borde gjort och inte gjorde. Jag fick kanske 1.1 poäng och det kan räcka till någon skola om jag har den där turen också att alla andra fuckade upp. Så nu ska jag vara nervös fram till jul. Och kommer jag inte in kan julen bli ett mindre helvete på jorden. För jag kommer bli så ledsen. Jag har redan varit så ledsen så jag orkar liksom inte mer ledsamhet.

Och på torsdag är det naturprov. Det är därför jag sitter på min favoritplats på biblioteket. Nu ser jag att jag suttit här i 1½ timme så jag ska nog börja plugga om elektroner eller om någonting annat spännande... Ska bara kika in på tradera för att se hur det går för min kakburk! Tjao

Kommentarer
Postat av: Frida

du är så himla himla himla duktig emelie!

2010-10-25 @ 15:10:53
URL: http://frullaaan.blogg.se/
Postat av: Carita

men emelie 1.1 vore juh fantastiskt man brukar väl få typ 0.7 som medel första?

2010-10-25 @ 16:26:50
URL: http://caritaszmida.blogg.se/
Postat av: emelie sporre

men tack vad snälla ni är!!

2010-10-25 @ 17:07:06
Postat av: Rebecca

men va fan emelie 1,1 är skit bra ju !!!!

2010-10-26 @ 00:17:33
URL: http://www.majlov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0