Kemist javisst!

Äh! Det blir bara trams om jag skulle försöka förklara vad jag gjort idag. Lägenheten har varit full av massa skålar och muggar med olika grejer i och jag har tagit pH-värden men sen glömt vad det var i just den skålen. Det har varit kaos. Ingen ordning alls. Och så ska det bli en rapport av det där, hahaha. Och så har jag fått utbrott och så spelade liverpool oavgjort så inte mycket tröst kunde jag hämta där. Pust. Nu luktar det ättika och sprit i hela lägenheten, kemist javisst!

Jag försökte hitta en bild där jag såg ut som en kemist, men det var inte så lätt. Sen kom jag på att på den enda bilden som finns på mig om man googlar Emelie Sporre (ja jag finns på internetet!) så ser jag lite kemiaktig ut, eller hur? Det är i en silvergruva i Bolivia och det är väl kemi..




















Nu är det iallafall kväll
och jag får äntligen se på Dexter igen! Varför har ingen sagt att det var så bra? Det har nästan allt jag gillar i en serie. Fast det kunde ha varit lite mer oväder så som snöstorm eller vansinniga översvämningar, det höjer kvaliten ganska mycket. Ja, day after tomorrow och into the wild är favoriter. För att inte tala om Grizzly man, wow alltså där har vi dramatik. Inget kommer ju någonsin överträffa lost men det kräver jag inte heller. Där har vi naturen som jag saknar i mycket annat. Har ni sett miniserien Sherlock, tre avsnitt á 1½ timme? Gört!!














Åh, jag och David får vår ugn
nästa vecka, vi är så lyckliga! Vi vågar nästan inte prata om allt vi ska göra då för då kanske det händer något så den inte kommer. Ungefär som när man väntar barn kan jag tänka mig. Man vill inte köpa bakpulver ifall.. men jag kunde inte bärja mig. Jag tycker vi är ganska bra på att bli lyckliga för smått. Vi har ju tex ica två meter från vår dörr så det blir inte så ofta man tar påse eftersom vi inte handlar mer än två saker varje gång. Vi har bara haft små systembolagetpåsar och gina tricotpåsar som är helt värdelösa. Men! Idag när jag skulle slänga nåt gammalt äckligt, vad ser jag inte då? Jo, en fin stor rödvit matkasse som är vikt runt kanterna på soptunnan så inget äckel kan hamna utanför! Va, vad säger man?

Idag älskar jag hösten. Jag har kommit på att det är ju mörkret jag tycker kan vara jobbigt. Är det bara ljust så får det gärna vara mulet och regna. Det har regnat hela dagen men slutade nu på kvällen så jag gick ut och gick och alla man möter ler och jag ler och det är som att man byter tankar som att stackars alla som sitter inne detta när det är så härligt! Ungefär. Oftast är ju jag den som dom tycker synd om, men när jag är inne så tycker jag synd om alla som håller på och står i utomhus, varför inte koppla av liksom?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad roligt att du bloggar så mkt:). Läser allt så jag vet vad som händer dig.. Vad fin du är som kemist.. Haha.. Kan bara tänka mig hur du sliter. VI har Alltid sagt go dexter!! Var glad att du har så många serier kvar. Man tror att varje säsong är den bästa.. Men dem andra är lika bra.

2010-09-26 @ 22:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0