jaha.......

Nej inte nu, Sd orkar jag inte skriva om. Jimmy ser tyvärr proper ut och vet precis hur han ska prata för att unvika allt han står för. Det faktum att hans parti består av ett gäng idiotiska nazister tycker han är helt ointressant. Han pratar som att de är dom det är synd om eftersom ingen vill arbeta med dom. Det är bara så tragiskt och ledsamt.

Man borde vara lite aktiv
alltså. Man borde borde för det känns skit att det blivit såhär och jag har inte gjort mer än att rösta. Men jag funderade inte jättemycket på detta innan faktiskt, och nu är jag arg. Jag blir så frustrerad och jag känner mig hopplöst oviktig i allt som händer nu. Jag blir ledsen att så mååånga blå tycker rödgröna är parasiter, vilket uttryck.. Hur många vill leva på bidrag eller vara beroende? Och att Mona inte skulle kunna styra Sverige? Det är ju röda som har byggt upp hela Sverige, faktiskt, och skulle de inte klara det nu?? Och allt snack om Mona Mona Mona. Visst, tyck inte om henne, men vad spelar det för roll, det är väl politiken man röstar på inte en enda jävla individ. Men det verkar ju vara så man tänkt i detta val. Den trevliga Fredrik tror jag har fiskat in många och hans politik har inte gått fram.

Politiken handlar mer och mer
om framtoning och allt ska vara så klatchigt och direkt och man ska inte behöva anstränga sig något för att välja. Det handlar mer och mer om hur man väljer att framställa sitt parti och inte vad man konkret gör. Varenda bloggerska propsar på blått och visst har blått känts lite trendigare och mer "moderna". De kanske har varit vassare i debatter, men hur trendigt och vasst behöver politik vara? Det viktigaste är kanske (men det är bara vad jag tycker) hur verkligheten ser ut. Visst har det varit en del gråta-ut-i-pressen-historier men det är ju för att de faktiskt finns en del sådana. Det finns ju många människor som inte kunnat vara hemma den tid de behövt vara sjukskrivna för att sjukersättningen inte räcker för dem. Det kan inte vara så jävla kul men vissa har ju lite svårt för att sätta sig in i andra människors situationer.

Klart att det verkar som att det går bra för Sverige nu när man tar från vård och omsorg och satsar på företag som kan gå med vinst och resultat redovisas. Och kan Maud sluta jobb jag blir bara arg. Hennes stora frågor inom jobbpolitik gynnar främst entrepenörer och de flesta av alla ungdomar drömmer inte om att starta egna företag. Maud berättade att hon minsann blivit tackad av en egenföretagare som nu kunnat anställa en person och nu kunnat skaffat hushållsnära tjänster. ....va?? När blev det något att sträva mot? Hur kan det vara något att skryta med? Klart blå är bättre för många, men så fort det inte riktigt går som på räls då är det fan inget att ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0