En fredag igen

Bara för att. En halvtimme tidig igår resulterade i att jag försov mig idag. Hemskt. 08:40 vaknar jag och det är ljust i hela rummet och man inser att klockan kan vara vad som helst. Det skulle kunna vara eftermiddag. 08:45 låser jag dörren och är påväg. Fräsch. Nej. Glad. Nej. Arg. Nej. Det var ganska väntat. Jag kanske skulle köpa en klocka som ringer. Jag kände ett jaha eller jaja och joggade ner till vagnen. Vi gick igenom skelettet och muskulaturen. Jag tycker benen är roliga och det är kul med glosor för en gång skull. Men jag ska ta tag i hjärnan idag. Den är bara hemsk på alla vis. Den är så tredimensionell. Det gömmer sig så många mellanhjärnor och mitthjärnor och förlängda benmärgar överallt. Jag tror det bara ska finnas en av varje men jag ser dom överallt.

Nu hoppas jag på en till Stockholmstripp i slutet av maj. Nästa studencentrum håller hus där och då och mina kamrater från förra gången ska dit så det vore ju trist om jag blir utan biljett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0