Fokus

Jag försöker lära mig nytt varje dag men läser helst det jag redan kan. Jag känner mig duktigare då. Det sitter människor från klassen i biblioteket, med näsan nere i boken och jag och Helena letar efter fina anatomiplanscher. Vi googlar och hittar en tjusig men den blå bakgrundfärgen är inte rätt. Jag är rädd att vi har vårt fokus fel inställt.
Vi pluggar med muskler och kotor runt våra böcker för att få rätta stämningen. Vi försöker andas in vetenskapen och skallarna uppmuntrar oss till fortsatt läsande med sina leende munnar. Dom försökte verkligen, men vi letade resor till Barcelona.



Han blev så glad så han sträckte halva armen mot skyn.


Helena är inne i nackhålet och letar kotor. Och han är lika glad för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0