God helg

En sommarfest blev det. Jag satt på balkongen, tog en cigarill och kände mig fransk. Min klänning hade kunnat förstärka denna känsla men istället avslöjade den hur oelegant jag är. En snäll kalasdeltagare gjorde mig uppmärksam på att jag glömt dra upp dragkedjan. Men det finns ju ingen dragkedja tänkte jag. Ett stort upprivet hål blottade det mesta. Jag måste bättra mig med speglar men Josefines garderob erbjöd både mig och Helena ett litet ombyte. Jag hittade en spetsig skapelse som var för fin för att inte gå ut och jazza i. Var uppskattas inte en sådan klänning tänkte jag och vi tog stegen mot Gretas, den dansanta gayklubben. In the club spelades inte. Det hade ju annars passat mycket bra.

Nu är det baja päron och andra kärringdrinkar som gäller för ikväll ska min inre pantertant komma ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0