godnatt?

Jag vaknade 19.40, blev jättestressad för att jag inte kunde komma på vad det var för dag och var jag borde vara. Jag fick för mig att jag skulle ha folk här kl 20 och då bjuda på middag. Jag funderade och funderade på vilka det var och hur jag skulle få ihop en midag på 20 minuter. Ingenting klarnade och det är en hemsk känsla. Jag får den allt oftare. Och det tar längre och längre tid innan jag vaknar på riktigt och kommer ihåg vem jag är, ungefär. Jag skulle ju inte ha en måndagsmiddag. Det var bara jättebra att jag sov en stund.

Jag vaknar också på natten
och får för mig att jag somnat mitt i en msnkonversation. Sätter mig upp i sängen, förvirrad som man är när man vaknar på natten och letar efter sätta på-knappen i mörkret. Då börjar den blinka och ha sig och jag kommer på att jag stängt av datorn på riktigt. Så dumt. Och en sak till, när jag ändå tänker natt. Jag kan vakna och få panik över att jag varit ute och gått på natten och inte haft på mig riktiga kläder. Jag blir nervös och måste kolla efter vad det är jag sover i och är det inte så många klädesplagg så blir jag rädd över att alla har sett mig så. Men jag går aldrig i sömnen.  Såhär brukar jag inte hålla på. Varifrån kommer det? Dumheter känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0