Hejdå synen

Bra påskdagar. Det har hunnits med allt som är trevligt att göra. Klackskor på andra långgatan och Linné. Äta ägg med Hedmans. Åka båt. Idag fick vi ner den i vattnet och tog en tur. Mamma är lika dum som jag ibland och la mina glasögon på kapellet som var nerfällt. Pappa kom på att han ville köra snabbt och poff så fanns inte mina glasögon mer. Då har man ungefär en halv sekund på sig att bestämma sig om man ska skratta eller bli vansinnig på pappa som körde fort, mamma som var dum eller jag som var lika dum som inte hade på mig mina glasögon. Jag kunde inte låta bli att skratta lite. Jättedumt såklart att dom hamnade på botten men man kan ju inte göra någonting för mina simfötter var inte med. Jag tänkte i smyg att glasögonen var ju inte så snygga ändå. Jag tänkte att kanske kan man få köpa sig ett par nya nu. Det var lite okänsligt i bilen hem bara. Dom kollade på saker långt långt borta. Och jag kände mig som när Teddy i Bamse tappar bort sina glasögon i snön. Jag kisar och börjar ändå bli lite arg. Det känns inte lika kul längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0