Imorgon behöver jag gå på fest

Det var en halvbra dag idag att inte dricka vatten på. Det var ganska så väldigt mycket sol och jag satt med Josefine i grönskan och läste. Och nu släpper inte huvudvärken. Jag tog ett piller och i samma sekund som jag tryckte ner det i halsen så kände jag att värken släppte. Fantastikst tänkte jag, som inte har kommit till läkemedelskursen än. Jag kom på att jag inte kan känna något än och då fick jag ont i huvudet igen. Typiskt. Det ska ju vara slutspurt inför tentan imorgon nu ju. För att komma ihåg mitthjärnan tänker jag ju på den mesiga spanjoren Cephalon som alltid står i mitten=mesencephalon. Då sitter den ganska bra. Josefine tror jag tog efter min idé och tipsade om hur hon kommer ihåg tvillingmuskeln på vaden; Gastrocnemius. Det var den fiffigaste tanken för att komma ihåg någon människodel jag hört hittills. Gastro är ju mage, men nejnej denna muskel sitter inte på magen utan på vaden! Förklarade hon. Haha. Jaha. Halvbra va, egentligen. Men jag håller ju med, gastron sitter inte på magen. Nejnej.


Kommentarer
Postat av: Britta

Och du vet vad som kan hända med achilles tendon va??

2011-04-26 @ 22:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0