Kul söndag

Jag har alltid tyckt det varit lite småtöntigt när folk säger att det är svårt men kul! Det låter så förnuftigt torrt. det finns väl inget som är svårt men kul på samma gång. Men här sitter jag, timme efter timme och läser om hjärnans sjuttioelva delar och funktioner och förstår kanske något litet var 20:e minut. Det är jättesvårt. Men kul? Ja, var 20:minut. Jag förstår lite mer hur dom där människorna tänker, eftersom jag trots allt sitter och läser det här trots 19 minuter pina för en minut kul. För kul är det ju bara när jag fattar. Kul kul kul. Så jag är inte riktigt med på kombinationen än.

Jag hämtade min tenta häromdagen och jag svävar ju ganska lätt iväg med tankarna och tänkte att kanske jag har gjort en dundertenta med max 1 fel. Vem vet. Jag fick snart veta. 25 rätt skulle man ha. 25 rätt fick jag. Vad hände där? Jag läste ju massa. Jag läste ju varje dag. Och på poängen godkänd. Lite skönt ändå att man får ha marginalerna på sin sida ibland. En annan gång kanske det är 1 poäng under och då kan jag tänka på denna tenta och tänka vilken underbar jävla tur att jag slapp läsa om konfliktetik och gamla gubbars teorier igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0