olabandolatittaunderkjola

Nu är jag igång på riktigt. Jag klarade första tentan som handlade om omvårdnad, hälsa och ohälsa. Det får ta max tre veckor innan den måste vara rättad så idag, godkänd. Tre veckor känns som två dagar, eller tre månader. Det går så snabbt men jag hinner med så mycket. Det är sådan lättnad. Jag blev så glad. Jag tror det är värt en gåva. Varje avslutad kurs -en gåva. Det känns som ett annat liv när jag i september bröt ihop och lämnade allt jag trodde jag ville sen alla år tillbaka. Och äntligen kunde jag slappna av. Det känns så tydligt när man lever på det sätt man vill. Och att klara tentan, det blev ytterligare ett bevis på att det är bra såhär. Att flytta till Götet igen är det bästa jag gjort och modigaste, för till skillnad från tidigare förändringar så har jag inte behövt lämna något, bara komma till något. Nu fick jag lämna men komma till något som är bättre för mig. Tack och hej. Leverpastej, så sjukt äckligt föresten, men jag avundas dom som tar en knäcke med pastej och saltgurka och njuter av livet.


och tack lotta för tips! alla anatomi och fysiologitips är välkomna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0