Pava!

Det var temasöndag igår. Men snart träffar jag mina fåglar igen. Temat igår var Italien och jag var värdinnan. Jag bjöd på kärringdrink med päronlikör men den gick hem. Och middagen blev ostpizza. Jenny hade vinprovning och jag gissade rätt på ett vin. Det är röda bär i detta vin sa jag medan jag sniffade på det. 1 poäng. Lite sött kanske, sa Carita och hon hade också rätt! Carita berättade om Augustilunch i Rom, en härlig komedi som inte var så värst härlig eller rolig men ändå sevärd. Och jag, jag berättade om Pavarotti. Jag gillar honom skarpt. Han hade inte bara en jävla pipa utan var även en god man som höll välgörehetskonserter där han gav pengarna till barn. I korta drag. Så ser våra söndagsdejter ut. 

Idag fick jag min tuberkulosspruta
. Tyvärr inte av min nya läkarkompis. Men en sjuksköterska fick väl duga. Jag var väldigt dåligt förberedd även vid detta besök. En spruta på axeln och då tar jag på mig en klänning utan resår. Så jag fick ta av mig klänningen och ligga där i strumpbyxor för en liten strumpa på axeln. Dumt.

Det ska såklart stå spruta och inte strumpa. Men jag tyckte det såg så kul ut så det får stå kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0