vren

Jag känner mig på roligt humör och är skrivsugen. Men jag hinner inte skriva mer än några rader så tröttnar jag på den roliga berättelsen jag trodde jag hade. Lite ur fokus. Jag ska läsa om hjärtat nu har jag tänkt. Nej nu skrev jag fel. Hjärnan. Men båda är viktiga. Jag skulle inte vilja hjärnopereras. Jag skulle vara rädd att dom skulle snurra till nerverna och man fick helt fel nervsignaler. Och jag vill inte ha fingeravtryck på mina tankar. Så måste man vara vaken också för i hjärnan finns inga smärtnerver. Jag måste börja hitta på historier om hjärnans delar nu. Snart ska dom flyta som ett rinnande vatten på latin. En berättelse på latin. Tja, det kan gå. Cerebrum det låter ju som en björn. En pappabjörn och det passar eftersom det är storhjärnan. Lilla cerebellum är barnet, lilla belle, lillhjärnan. Deras kompis heter Cefalon och är från Spanien, men kallas mesen för han vill aldrig välja sida. Mesencefalon, mitthjärnan. Okej. Jag behöver hjälp.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Suveränt Emelie! Din hjärnberättelse kommer att bli perfekt! Har också en massa knepiga associationsord och berättelser för att komma ihåg saker jag försöker lära mig. När du kommer till hjärta kan du tänka att Artären säger Adjö till hjärtat och Venen säger Välkommen .... (tror jag att det var).

2011-04-05 @ 22:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0