kultur och kalas

Nu. Nu har jag sommar igen. Nu ska jag göra mig fin och tänka fint. Tänka fina saker. Jag ska köpa massa rosé och tänka att det där imorgon finns inte. Och det stämmer, det finns knappt, för nästa aktivitet är imorgonkväll. Kalas på magasingatan. Jag vet inte hur man gör. Ska man gå fram och tillbaka där, dansa på gatan? Som Andra Långgatan fast på natten? Ja, isåfall vet jag precis och då kommer det bli fabulöst.

Det är kulturkalas i Göteborg denna vecka. Ha! Vilket namn. Jag älskar kultur av ganska många olika slag men att dom ändrade namnet från Göteborgskalaset till kulturkalaset för att det skulle låta mer seriöst och mindre fylleslag känns lite skitnödigt. Men kalas är kalas. Det blir bra. Ikväll spelar Sahara Hotnights (tror jag?) och dom är så satans snygga så det kommer ju bli bra hursom. Eller Eldkvarn, kanske inte lika snygga men bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0