natt jag vet

Ibland vill jag gå på gymnasiet igen (även om det skulle innebära att jag skulle bära bruna smutsiga kläder igen). Göra om, göra rätt. Fast kanske hade det blivit lika många fel, bara andra. Valen som varit väl menade, men som gav så fel utslag. Människor jag inte skulle träffat och inte sårat och bli sårad av. Människor man varit den där halvan av. Men skulle jag göra om, skulle det kanske vara andra männsikor. Man kanske måste gå igenom det. Det där som blir erfarenheter som man ska lära sig av men som man inte lär sig av eftersom man tänker att nu, nu är det annorlunda. En erfarenhet ger ju inte automatiskt klokhet om man inte reflekterar över varför det blev som det blev.

Äh, lite kvällstrams när man egentligen borde ta ett litet piller så man får sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0