natta

Uppdrag nu är att inte spä på tvångstankar. Jag Vill Inte. Framförallt orkar jag inte. Jag vet att alla larmen är på så dom inte går upp och ramlar och dör, alla har fått sin hjärtmedicin så dom inte dör inatt, kranarna står inte och rinner så att det blir översvämning och dom dör, sänggrindarna är uppe så dom inte ramlar ner och dör, jag har sagt godnatt till alla så dom inte dör av hjärtesorg för att jag var elak. Jag vet faktiskt det. Men kl 02 har jag ändå inte somnat och då bestämmer jag mig för att kanske något av ovanstående inte stämmer. Bara för att göra det lite extra svårt att somna. Och så blir kl 03. En gång har jag nästan ringt nattpersonalen, för hörde jag inte ett larm utifrån, typ brandlarm, kanske är spisen fortfarande på? Den tanken var ny. Alltså, detta är inte alls okej. Visst är jag en virrepanna men jag har ju aldrig lämnat jobbet utan att kolla alla kranarna. Nu är kl 22 och inget oroar mig. Därför är det lite tröttsamt att man ska börja oroa sig alls, sen inatt.

Godnatt (javisst..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0