Paris och lite terapi på det?

Om mindre än ett dygn är jag i Frankrike. Jag dör lite av tanken. Glädjedöden. Jag skrattade högt i min ensamhet av det senaste brevet jag fick från Paris. Jag såg redan innan jag började läsa, på färg och typsnitt, att detta är goda nyheter. Emelie hade hittat Lidl där det fanns champagne för 13 kr och hundra utropstecken på det! Champagne, äkta champagne. Det är ju inte riktigt klokt. Men det kan behövas för vi har så många saker som ska firas. Bebis, Emelies jobb och min födelsedag. Och att vi får ses igen, och sen hejdåfest. Det är fem saker bara det. Och så kommer vi nog på några sorger som ska dränkas också. Brukar vara hyffsat lätt det med.

Jag hade kunnat vara en party pooper igår om jag hade befunnit mig i annat sällskap. Jag har börjat att skriva av mina gamla dagböcker som börjar falla ihop för att på något vis så vill jag ha dom kvar. Jag tar bort lite som jag tycker och försöker verkligen att inte lägga till saker. Det tappar liksom sitt syfte då. Iaf så tyckte jag efter mycket drink att det skulle vara en kul idé att läsa upp lite för Helena. Integritet vad är det. Hade jag vetat när jag var 16 att om 8 år ska du sitta och läsa detta som underhållning hade jag kanske hatat mig själv lite grann. Men jag tänkte att det är ju jag som skrivit så det är nog okej. Nu känns det ju inte som att det är jag, så det kanske är därför jag plötsligt kände mig lite dum i huvudet.

Vi skrattade först lite åt all död men sen googlade vi kbt göteborg och tänkte att det kanske inte är en sån jävla dum idé ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0