... ... och lite mer ...

Min dagisfröken Rigmor hade en gång ett par pyttesegelbåtar i öronen. Seglet var av mörkt trä och båten i ljust. Eller tvärtom. Kanske var det av samma träslag men det är inte det viktiga. Mamma tyckte dom var så söta och undrade var dom kom ifrån. Jag tror inte att Rigmor mindes det men jag minns att hon sa att såna kan väl Peder (pappa) göra åt dig. Ja.. sa mamma men visste att såna kommer Peder aldrig göra åt mig. För han gör inga såna saker som han inte vill själv. Han tycker inte om att göra örhängen helt enkelt. Såhär har det alltid varit. Mamma ser förtjusande små saker i trä och alla säger samma sak. Det kan väl din man göra.

Nu när jag var hemma kikade jag på hans senaste projekt. Han kallar det grillhuset. Ingen mer än han vet hur det kommer bli, för ritningen finns bara i hans skalle, men han försöker gärna förklara för den intresserade hur han tänker. Han pekar, viftar och visar hur vi ska stå och sitta sen när det är klart.

Medan mamma sitter och drömmer om små ekbord i modernt snitt gör han hellre låtsasbord med stol och hänger upp på en vägg.

Eller staplar jättejättemånga vedar på varandra tills det blir ett hus.



Kommentarer
Postat av: Johanna

2011-08-13 @ 15:51:25
Postat av: Johanna

Klockrent inlägg!! :)

2011-08-13 @ 15:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0