kanske lite natt snart

Jag funderar på att börja tänka på att säga godnatt. Om jag gör det ber jag till Gud Jesus och lille Moses att jag ska somna inom tre timmar. Jag ska upp så väldigt jättetidigt imorgon och ska vara uppe lika jättelänge på kvällen så jag vill vara pigg.

Men jag är trött. Det har tyvärr ingen betydelse alls på natten. Det kan hjälpa lite grann, men vill skallen inte sova så spelar det ingen roll om man är trött som ett as. En väldigt fin sak är att frivilligt vara uppe nattetid. Ute, jazzandes eller kanske själv hemma. Man känner sig så finurlig. Man tycker sig komma på ganska så fiffiga idéer och man får lust att göra dom grejerna. Ofrivillig vakenhet är det värsta. Vedervärdigt. Man blir orolig, ledsen, rädd. Funderar på fel saker. Kommer inte på en endaste finurlig idé. Allt känns så väldigt svårt. Och så dumt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0