22 december, vilken fröjd

Jag gick vilse i Kungälv idag. Eller, verkligen inte vilse, men jag visste inte på på några sekunder var sjuttsningen biblioteket låg. Sen hittade jag dit. Jag och tre andra röthuvun som sitter här dan före dan före dan. Jag försöker göra det lite trevligt runt mig. Röd tröja, kaffe och lussebullar. Nu är det slut tyvärr. Och strukturen också. Jag blandar hejvilt hjärtsvikt, diabetes och subduralblödningar. Lite samtal till mamma när jag förstår mindre än vanligt. Men jag har slutat ringa henne nu. Man vill ha svar på en liten, jätteenkel fråga, men får ett svar på 20 minuter. Då är man nära att skrika men det ska vi inte ha på tentan! Som är så dumt, egentligen. Men nu, just denna gång, så kan jag faktiskt inte lära mig en enda liten sak som inte är relevant för tentan. Men allt hänger ihop. Säger mamma. Och det kanske jag förstår, om 10 år. Men nu kan jag inte förstå det. Nu vill jag veta exakt skillanden mellan alla hjärttjosans man kan råka ut för. Och när hon inte kan säga det, ja ungefär då brukar jag klampa iväg och mumla något hon inte vill höra. Äh vad fånig man är.


Kommentarer
Postat av: karin och morgan

Va duktig du är som pluggar! Jag skulle gärna bli stucken i nån ven, eller vad det heter, av dig om jag får hjärttjosan./Morgan

2011-12-22 @ 12:58:50
URL: http://karinochmorgan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0