kalufsens fel

Det svider i mina ögon. Jag tror jag kommer bli blind när jag blir lite mer gammal. Optikern fuskade efter min senaste undersökning och skrev att jag såg lite lite bättre för annars hade jag fått skaffa superstarka glasögon och det skulle vara superdyrt och inte så bra att använda redan nu, i min unga ålder. En optiker som fuska,r då blir man ju rädd. Annars så tänker jag en del på vad jag ska ta mig till med min hårman. Jag har en vision om hur jag vill se ut i håret men den visionen kan man inte ens ana om man kikar på mig nu. Fast det gör inte så mycket. Jag gillar att drömma, det räcker oftast. Man kan inte tänka på verkligheten alltför mycket, då blir man knäpp. Fast jag har svårt att låta bli och det är väl därför jag blir knäpp. Sluta älta. Äsh det är ju det jag kan.

Jag tänker dumma tankar också som "ska jag klippa lugg". Tänk aldrig den tanken Emelie! Men nu har tanken fötts och det är omöjligt att slå bort den. Jag älskar luggar. En tjock fin lugg är det finaste som finns, men halva min lugg har virvlar och åker åt varsitt håll och då är det inte roligt. Jag orkar inte blåsa och platta för det är ännu tråkigare. Sen vill jag färga håret. Rött, blont, brunt! Nej, nej nej, sluta. Men det går ju inte! Fisigt.

Brunfärgad i håret och glad ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0