morn!

Frukosten idag var inte riktigt samma som igår. Men lika bra, fast på ett annat vis. Eller nej, nu ljuger jag, den var inte i närheten så ljuv som igår men jag försöker tänka att den var det. Ägget var bättre idag. Igår var det torrt och gulan var lite grå. Idag var gulan en gyllene boll och lätt rinning i mitten. Som det ska vara. Dagen kan inte starta på ett bättre sätt än när man lyckas koka det perfekta ägget. Jag vet inte vad det är med mig nu. Jag vill skriva ett visst inlägg och så skriver jag och samtidigt inser jag att det inte stämmer. Jag vill att det ska vara på ett visst sätt och låtsas att det är så och då brukar jag tro mig själv. Gulan blev skit idag. Ägget var större än vanligt men det hade jag inte registrerat vilket resulterade i en rinning gula rakt igenom. Ja, det kan gå bra, men när även vitan dallrar då är det inte okej!


Kommentarer
Postat av: karin d

Perfekta ägg är ett vanligt samtalsämne hos familjen d. Pappa L är nämligen äggspert. 4 resp 7 minuter är det som gäller. Perfekta ägg tillhör en perfekt frukost!

2011-02-16 @ 21:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0