sportlov

Jag låg i badkaret och vaknade av att det var iskallt. Vad gött det är. Då har man sovit i kapp någon timme. Jag tycker att det rätt trist att sova nu för tiden. Jag orkar liksom inte. Det låter jättekonstigt. Jag vet det, men orkar inte jobba emot. Jag hänger bara med just nu. På ett bra vis. Och då går det undan ibland och ibland inte. Helgen har varit en gå-undan-helg. En sån där helg som jag i mina drömmar skulle vilja ha varje helg. Jag tror det var våren som kom och satte lite fart på mig. Det blir så tydligt när solen efter ett halvårs kurragömmalek kommer fram och nästan säger klarar jag detta så kan du också. Jag var nästan sugen på att måla idag.

Och jag ska åka till Paris! Det bästa är att jag kan dagdrömma om det hur mycket som helst utan att riskera att bli besviken för jag vet att det kommer bli så som jag tänker. Det är inte så ofta man vågar. Man vågar lite, kanske en stund, sen slutar man för man vill ju inte bli besviken. Det är nog ganska förnuftigt, men tråkigt.

I min trädgård. vårtecken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0