Karlstad och botanik= 5 plus

Vagnen åkte inte hem till mig idag så jag vandrade. Jag gillar vandringen hem till mig. Jag behöver bara lite musikinspiration. Det går på repeat. Annars håller kärleken i sig till Göteborg. Den är rätt stark.

Vi hade träff igår hos Jenny. Botaniskt tema och det blev riktigt bra. Såndär god mat som ni kanske ätit och sen pratade vi. Ganska mycket om saker som inte handlade om växter men även om sånt! Jag hade med mig frön och krukor så vi sådde lite. Jenny pratade om orkidéer och Carita om balkongens möjligheter. Jag tappade min kruka på vägen hem så den gick sönder, lite synd, men det jag tror det kan funka ändå. Vi spelade hemmagjord galenpanna. Jag skulle lista ut sjumilaskogen. Jag luskade ut att det var en stabil sagovärld, med en riktig människa i. Jag gissade Nordpolen. Det var dumt att offra en fråga på det. Tomten som jag tänkte skulle vara den riktiga personen är ju inte direkt verklig till skillnad från platsen. Jag gav igen genom att ge Kajan grävlingsgryt, men hon hann inte dit för då var spelet tydligen inte roligt längre.

Och helgen! Vilka värdar
jag fått bo hos under min Karlstadhelg. Helgen började hos Frida. Åh vad jag älskar att vara gäst. Sedan gästade jag Sanna och David. Det gick ju utmärkt där också! Det blev stort kalas med tredubbelt friskispass om man ska jämföra det med en sport, ja friskissporten. Det är konstigt. Skulle man köra tre riktiga pass på raken skulle man duscha och sen känna sig jävligt ofräsch ändå. Nu körde vi på ganska hårt i några timmar, skippade duschen och kände oss ändå ganska snygga. Jag minns att jag någongång upptäckte mitt ansikte i spegeln och tänkte att nej, detta är inte okej. Sen måste jag ha glömt och känt att det nog var okej ändå. Fåfänga, var har jag den!? Jag hade en liten fläta och den var blöt. Det är äckligt. Man går inte ut och dansar i en svettfläta och dansar som om man trodde man var snygg. Men det är såhär det är. Nästa helg kommer jag antagligen vara lika snygg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0