jag vet att det är juli

En alldeles fasansfull tanke slog mig nu men samtidigt ganska så underbar. Jag.ser.fram.emot.hösten. Jag väljer att tolka det som att jag är så väldigt nöjd med sommaren. Inte att jag vill att den ska vara slut. (Nej nej nej) Men nöjd liksom. Jag gillar augusti. Inte bara för att jag får presenter då. Utan allt. Jag vill ha riktiga kläder, inte blommigt sladder, och nya fina skor. Givetvis nya fina block eftersom jag återigen ska börja skolan. Herregud hur länge ska jag plugga? 4 år till. Men vilken panglön en barnmorska har också. Jag vill promenera i rusket i rediga kläder. Då kommer jag börja tänka på julen och på festliga julklappar jag ska köpa.  

I november kommer jag radera detta idiotiska inlägg.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag längtar också till hösten. Jag tycker också om att gå i riktiga kläder och att promenera i regnet. Dessutom får man sitta inne och läsa och baka scones och tända ljus. Och så är det fint ute med alla färger. Hösten är den bästa årstiden, tycker jag!

2011-07-29 @ 09:15:54
URL: http://mariahedman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0