Juli 9, 2011

Jag glömde bara trycka publicera

Födelsedagskalas
ikväll och jag vill bara sätta igång nu genast. Välja klänning och göra mig fin. Men jag får inte. Jag måste vänta. Fem timmar klarar jag inte av att gå runt färdig. Det hinner hända för mycket under de timmarna som aldrig är till min fördel. Man byter tex alltid kläder. Fast man tänkt ut de första man tog på sig så hinner man tröttna efter alla gånger man kikar i spegeln. Sminket som var ganska okej blir mer och mer tråkigt och meningslöst. Tar ett glas vin och börjar rätta till. Småfix. Och med en ostadig hand har man förstört allt. Man blir rödflammig av anträngningen och börjar desperat måla över det med någon ful beige färg. Och så ser man ut som en sminkdocka. Så ska det inte bli ikväll. Jag har lånat en fin klänning som jag gömt i en påse. Jag tror jag kommer hålla mig till den.

(och jag vet att det finns värre problem än detta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0