glad sommar hörni

Ja men det är såhär det ska kännas alltså. Första termien på sjuksköterskeskolan klar, sjuttioelfte sommarlovet, första kuggade tentan. Eller en deltenta åtmistone. Töntig liten venprovtagningstenta har dom slängt in. Jag säger dumheter om mycket men detta var verkligen dumt. Stora tentan om njuren och kompisarna där inne kan ha gått vägen. Men ni, jag mår bra ändå. Jag är glad.

Jag var en jobbig människa på tentan. Jag åt godis, hela tiden. Jag tänkte mig en godispaus efter varje organdel men det gick inte att hålla den planen. Det prasslade, störde. Jag var obekväm och mina ben fick inte plats under bordet. Jag fick tvångstankar att kolla bakom mig så jag misstänktes väl som en fuskare. Jag hade kunnat grina en stund men jag tror jag var för trött. Jag kommer väl vara sjuk imorgon. Jag vill lägga mig i sängen och sova, fast ingen tid får gå till det för det händer roliga saker nu. Så nu ska jag duscha mig pigg. Ta en huvudvärkstablett. Fira mig själv. För att jag inte kan ta ett venprov. Dumt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0