Juni 22

Det finns så många snälla människor. Massa tolerans och förlåtande HÖLL JAG PÅ ATT SKRIVA. Haha nej fy, det går inte. Vilken urtöntig start på ett inlägg. Tolerans, finns det på riktigt ett muppigare ord på något som är så fint att ha. Det skulle vara charmig då. En charmig och tolerant person, det måste vara det fulaste man kan vara. Rent ordmässigt estetiskt. Om det är en mening. Man kanske kan förstå vad jag menar iaf. Och det är mitt syfte när jag skriver. Jag läste svenska en termin på Karlstad universitet. Jag var så väldigt rädd att jag skulle bli en språkpolis. Och så blev det tvärtom. Det präntades in i huvudet att språkets viktigaste uppgift är att vi ska förstå varandra. Ord kan ändra betydelse, men det spelar ingen roll bara vi fattar vad vi menar. Jag vet att jag börjar meningar med och och men. För det är så jag pratar. Och det är ganska vanligt att jag blir förstådd när jag pratar.

Tanken var att jag skulle skriva om snälla människor, men så blev det ju inte alls. Det kanske kommer en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0