Good times for a change

Jag lyssnar på The Smiths och tänker att jag är med i 500 days of summer. En film som jag kan se igen. Och sen en gång till. Ett stökigt kök blir fint när man lyssnar på Please, Please, Please, Let Me Get What I Want. Jag diskar en tallrik. Lyssnar på en låt. Provar några klänningar. Borstar mitt hår. Och så spelas This charming man och jag väljer vilket hårband jag ska ha. Jag ska ut och dansa ikväll. Jag har väntat hela dagen. Snart kommer Thomas och Emelie och vi ska baka kakor och göra oss fina. Jag måste städa lägenheten innan. Och slänga äckliga sopor. Sen ska jag sätta mig och vänta. Jag längtar mest till väntestunden. Mitt bo kommer se fint ut och kanske har jag till och med smörjt in mitt ansikte. Då kommer jag känna mig redo. Och så ska jag sätta mig i min soffa med en drink, lägga upp fötterna på mitt lilla soffbord, lyssna på en bra låt, och tänka vad bra det har blivit ändå.

Dagdrömmar
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0