Halå

Det är morgon. Jag stirrar lite rakt upp, funderar på var jag ska börja någonstans. Jag ska till Johanna och Morten ikväll och heja på saade. För jag tycker det är roligt. Men innan det så är det massa timmar som ska fyllas. Det ska pluggas såklart. Det är shoppingväder. Men ska ta den dagen på måndag så idag blir det måndag och på måndag lördag. Ett vanligt byte. Som är det bästa med att vara student. Men först måste jag se färdigt nyhetsmorgon. Jag älskar nyhetsmorgon. Tom trissen tycker jag är festlig. Eller när en psykolog svarar på frågor från oroliga föräldrar. Det är ett bra inslag. Ganska ofta är det en mormor som ringer. Jätteirriterande.

Det var en mysig kväll hos Magdaldena igår. Precis så som jag vill ha det varje kväll, egentligen. Sitta runt ett runt bord och dricka vin. Och prata. Det är roligt att alla förutfattade menigar som finns om "tjejsnack" stämmer så bra. Att man pratar om sånt som man skojar om att tjejer pratar om. Jag säger att det är ju egentligen ingen som pratar om sånt men så pratar jag alltid om det. Oj vad jag snurrar in mig och då har jag ändå skrivit om tre gånger. Vi har inte kuddkrig i underkläderna bara. Annars stämmer nog alla fördomar rätt bra. Och jag fick träffa Josefine och hennes karl. Vilken bonus. Vi svängde våra lurviga och mådde rätt bra. Man gör ju det på dansgolvet. Bara man inte mår så bra så man blundar. Njuter av sina egena rörelser. Kanske känner att man ser lite sensuell ut. Usch. Såna ser man alltid. Och sensuell ser ingen ut som blundar. Jag använder det ordet för att det är ett så fruktansvärt fult ord men samtidigt så himla roligt.

Och jag har storslagna
bostadsplaner. De skapades runt Magdalenas köksbord inatt. Men för att inte förstöra något som inte är verklighet så ska man vara lite försiktig. Jag brukar ropa hej innan bäcken. Det får jag sluta med. Det kanske bara är en dröm. Eller så är det en verklig dröm. Jag vet inte. Jag vill säga att det inte spelar någon roll. Men dagdrömmarna bara växer på hög. Jag har så många drömmar så en kan väl få slå in. En dagdröm som kan få bli min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0