i-landsproblem ja.

Jag tar alltid med mig så mycket hem när jag varit här. Kläder som jag lämnat här av någon anledning. Ofta kommer jag på anledningen några månader senare när jag upptäcker att jag fortfarande inte använt det. Och alla skor som dräller. Oanvända. För att jag så gärna vill ha 38:or? Eller varför ligger det massa såna här annars? Varför köper jag inte skor som passar istället. Det är mer okej att jag har köpt nån liten byxa som knappen inte riktigt går att stänga för det är ju bara tre kilo det handlar om. Det handlar alltid om tre kilo. Det gjorde det för tio kilo sen också. Men skor. Vad spelar det för roll. Jag tänker att det var när jag var yngre. Men igår höll det på att hända igen. Storlek 37 trippade jag runt i i affären varv efter varv. Tänkte att det kan ju gå. Den blå färgen är för snygg för att låta bli. Men lilltån, den hamnade utanför. Man vill ju vara askungen men istället blir man den elaka styvsyrran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0