Skor. Igen

Två födelsedagskalas väntar i helgen och det enda jag vill göra nu är att köpa present och välja klänning. Jag får inte ha klackskor på mig för jag litar inte på mig själv på dansgolvet nu. Jag får absolut inte, under några omständigheter skada mina fötter inför resan. Jag måste skydda mig förebyggande mot alla fotskador som kan drabba mig. Ballerina är inte kul men kanske nödvändigt. Nu vet jag att jag verkligen inte kommer gå ut i ballerina utan säkert ett par platåpumps men jag hoppas inte det. Det skulle vara kul att känna att man man lita på sig själv. Men man vet ju. Jag tar ett glas vin hemma innan jag går, det räcker för att jag ska skratta åt den urdumma idén att gå ut i mina fula praktiska skor och ta de livsfarliga styltorna istället. Det är fint utan klackar också, jag vet det, bara det att jag inte har några såna. Ändå är det inte mot den skohyllan jag styr mina steg imorgon. Vad dum jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0