gå och se, ja?

Benda Bilili på hagabion. Jag undrar varför jag inte jämt hänger där. Efter mammas Kongotripp så har hon inte tagit av sig kongoglajorna så idag drog hon med mig på bio. Ett gäng sköna lirare (världens top 3 töntigaste uttryck men så passande här) som lever och spelar ihop på gatorna i Kongo kinshasa. De är på olika sätt funktionshindrade men dansar bättre än de flesta stela satar på avenyn. De har ett jävla driv som man bara önskade man kunde få sig en sipp av. Ungarna drack champagne ur petflaska och spelade arslet av publiken. Gubbarna hoppade ur sina rullstolar och svängde loss. Det var en grym stämning med en sorgsenhet i botten. Man kan ju inte bara bli glad. När dom pratar om "det underbara Europa" som en oppnåelig plats dit alla inte får åka. Att säga sånt är livet när allt man äger brinner upp tyder på att det inte är det värsta som hänt i deras liv. Och jag och mina älskade plåtburkar. Eller en jävla pepparkvarn. Tönt.

Ta en titt, och ta dig till Hagabion. Och ät innan, för satan vad god mat dom har också.
http://www.youtube.com/watch?v=qJX2GdYr054



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0