och det bara fortsätter

Jag skrev häromdagen att jag var glad över att ha hittat några tjänster som jag skulle vilja söka sen. Då vill man inte läsa sånthär http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13719576.ab En idiot tar tag i en vårdares batong och slår sönder henne. Det gör mig ledsen. Och arg och rädd och besviken också. Dom söker nu psykiatrisjuksköterska på häktet i Göteborg vilket är något jag verkligen skulle vara intresserad av. Men? Men men men. Detta ska inte kunna hända. Men det gör det. Och jag blir chockad. Fast varför skulle det inte kunna hända. Idioter är idioter men jag vill tro att dom ska ändras. Varför ska man gång på gång påminnas om att världen är ett helvete för vissa och därför straffar oskyldiga. Man vågar inte gå till vissa klubbar i Gbg av rädslan att bli skjuten i huvudet på dansgolvet. Vilket inte har med stället i sig att göra och därmed kan hända varsom. Och därför kan man inte förutspå det. Och man är konstant ett potentiellt offer. Men så tänker vi inte. Och så ska man inte tänka. För då kan man inte leva. Döden är ju en del av livet men när andra tar makten över det blir man fan så arg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0