tjup

Och så kom helgen. Och den blir i Karlstad. Förväntningarna är som vanligt alldeles för höga för sitt eget bästa men man kan ju inta låta bli när det alltid blir så bra som man tror. Födelsedagspartaj imorgon och storslagen golvfest på lördag. Golvfesten är ett stående tema när jag kommer dit. Jag gillar golvet så mycket. Och tror att jag dansar ganska så bra där nere också.

Nu har jag fått min
praktikplats för hösten. HIA? Vad är HIA? På östra. Min vagn, det passar ju bra när jag ska knalla upp vid femtiden i regniga november. Jag ska sticka där. På riktigt vis. Sätta in en äkta nål. Fy och usch. Men ändå längtar jag. Att äntligen få göra den där satans basala hygienrutinen, sprita armen och säga stick. Jag blir alldeles fnissig bara jag tänker på det. Och fnissig får jag inte vara då. Jag skulle så gärna vilja ha min lilla sjuksköterskehatt på mig då men jag är rädd att inte bli tagen på allvar. Men egentligen, det är ju inte buttericks-dress jag snackar om. Bara nåt tjusig på huvudet, på sne. Men men.

Ah! Nu googlade jag.
Hjärtintensiven betyder det. Jösses. Det ska bli så spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0