Moses jag fyller år!

Moses i vassen det är min födelsedag idag! Första på flera år som jag är i Synneröd. Förra året var jag i Karlstad. Året innan det var jag i Stockholm och året innan det med vill jag tro. Mer tillbaka minns jag inte men det räcker så. Jag fick nästan frukost på sängen. Mamma sjöng med lite ljus och flagga och sen sa hon att vi kanske kan äta nere i köket så blir det inte så smuligt i sängen. Jag blev inte arg för jag håller med om det där med smulurna, dessutom hade hon kollat med mig igår att det var okej. Det är tråkigt att få utbrott på sin födelsedag. Det fick jag på min 6-årsdag. Allt började fel på något vis och jag skrek att ingen fick komma in i mitt rum och jag ville inte ha några fula paket eller någon frukost. Tyvärr, i detta fall, finns alla mina födelsedagar på film. Inte bra för mig som ständigt får dåligt samvete. För allt. Förlåt mig för det jag gjorde för 17 år sedan.

Och min terminatorfot då, va? Jag kan inte riktigt betsämma mig. Är det min vän, eller fiende? Ibland skrattar jag för mig själv åt hur detta kunde ske och hur ful jag är. Sedan, oftast när jag inte är själv längre så tycker jag vansinnigt synd om mig. Jag har ju ont hela tiden så det är ju lite synd, men sen när någon faktiskt tycker synd om mig så känner jag mig direkt lite fånig för jag gråter ju inte av smärtan. Ja, det är ganske mycket såhär jag tänker. Hur ont gör det? Och hur mycket får jag klaga? Och skoja? Jag anser att jag får skoja hur mycket jag har lust med. Det får dock inte andra. Absolut förbjudet. Då blir min robotfot min närmsta vän och jag försvarar den. Allt ev skoj den fått utstå av mig tidigare finns inte utan då är det 100% som gäller. Driv inte med min robotfot. Om inte jag visat att det är okej just nu.

Jag har fått paket! När det kommer till det är jag fortfarande en bebis. Hellre kvantitet än kvalitet. Absolut. Jag fick lite paket nu på morgonen när det bara var mamma och jag hemma och då var det bl a några trosor. Det var kul för mamma tänkte att jag kanske tyckte det var lite pinsamt att öppna dom sen när det fanns fler som såg på. Haha vilken 23-åring tycker det är pinsamt med trosor liksom? Ja, jag. Hon vet hur fånig jag är och tänkte precis rätt som alltid. Jag är en tönt som aldrig blir äldre hur många gånger jag än må fylla år. Fast jag vill bli vuxen. Jag vill köpa hus.

Jag hittade ett kort med min familjs gamla passkort. Det tyckte jag var kul.


Kommentarer
Postat av: karin d

Grattis på födelsedagen Emelie! Hoppas du fått flera paket som en liten stund får dig att glömma din onda fot. Tänk att den snart blir fin igen och kan pyntas med vackra skor. /Karin D

2010-08-24 @ 20:59:48
Postat av: Lotta

Grattis!!!

2010-08-25 @ 16:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0