parriii

Det är så varmt! Och det är ju skönt, fast soldagar är skönast på kvällen. Igår hade vi kalas här med korv och chips och champagne. Kalaset blev fyrspråkigt. Jag pratade såklart svenska ibland, ganska ofta, thomas och hans kamrater franska, med varandra pratade vi engelska men när jag tyckte det blev lite för mkt franska så försökte jag med lite spanska. Jag sa mil som är tusen. Det gav inget till samtalet. Dom tyckte tankehatten var fin och det gör mig alltid glad.

Och sen kom natten. Det kanske kommer upp lite bilder sen. Nu har jag fått två fina jazznätter i Paris med tillhörande nattvandring och en tredje väntar ikväll. Jag har det ju så bra här vill inte åka hem.

Och mer?
Vi har köpt massa små eiffeltorn i olika färger som vi ska ha.. till någonting. Vi äter baguetter och ost varje dag. Vi har varit vid sacre cur, triumfbågen, hm, effieltornet och åkt mycket metro. Nu bakar vi en kaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0