det är vår och varmt

Idag är det kalas! Söndagskalas, underskattat ändå. Har man kalas på en söndag vet man att man får mer än chips och salta pinnar. Synd att jag inte har omslagspapper. Det känns sådär att gå på kalas med en redan öppnad present. Som om jag fått presenten själv en gång och nu skickar vidare den. Just denna present kan man dock vara hundra på att den är ny.

Nu har jag till kl två på mig att skriva en intressant tanke och skicka till min fröken. Hade det bara varit fröken som skulle läsa hade jag varit klar för länge sen. Men när man ska försvara och diskutera sin text inför alla kamrater känner jag att jag behöver lite mer underlag. Jag hatar seminarium för man blir så nervös. Det är en jättebra idé att få höra vad andra tänker och diskutera det, men har man inte en så genomtänkt tanke själv så sitter man mest och tänker ut formulereringar så man låter lite mer genomtänkt. När man äntligen kommit på det perfekta så säger någon annan det och man får börja om. Fröknar är så bra på att se när man tänker också. Jag har förstått att det syns på mitt ansikte när jag tänker till ordentligt. Såpass mycket att jag fått det kommenterat flera gånger. Senast när vi hade genomgång på hur Jack skulle tvättas. Jag tänker såhär i efterhand, vad fanns det att fundera på där!? Vad förstod jag inte? Men tydligen tyckte jag det var något svårbegripligt eftersom fröken plötsligt frågar Emelie, VAD tänker du nu, du ser fundersom ut..! Då känner jag liksom hur min mun dragit ihop sig och jag kisar lite med ögonen. Så kan jag inte hålla på. Husmusen frågar ju katten Jansson vad gör du?
Tänker.
Svarar Jansson. Jaha, det är därför du inte ser ut som vanligt.

Och sån vill jag inte bli.

Kommentarer
Postat av: Hedman

Ja våren är på väg. Igår eftermiddag lämnade jag Gävle där det snöat från och till och snöhögarna fortfarande är höga. Och här är snön nästan borta men det är kallt och småfåglarna letar efter mat. Nyss hade jag ett Nötväcke-par i min Kastanj. De är så roliga för de kan springa både upp och ned för stammen.



Jag håller med; seminarier är så där... Men jag tror säkert att det går bra för dig. Det är ju som fröken säger; Du tänker på något väsentligt.

2011-02-23 @ 10:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0