kakor och kalas

Baddag med Åsa. Sitter jag i Synneröd och väntar på att bli upplockad. Blev baksugen efter allt bakande på jobbet så det blev en sockerkaka nu igen. Pappa försäkrar sig om att jag gör en såndär vanlig guling. Inte något konstigt i. Bara en vanlig va. Ja ja ja. Jag ska göra den tråkigaste kakan i världen.

Och mamma fyller 60 i september. Vi kom på det häromdagen. Hennes tumme har suttit fast i röven men nu har vi bestämt vad det blir. Man får komma hit och äta mat. Kalas, fast hon vill inte kalla det kalas för då måste man ha sittplatser åt alla  och lite underhållning (är det kriteriet för kalas frågade jag och hon sa att hon trodde det). Vi kallar det öppet hus men det låter så satans torrt men så får det bli. Det kommer inte bli torrt. Det kommer bli kul. När pappa fyllde 50 hade han kalas och jag spelade tvärflöjt i en stor låda på scenen för att jag inte ville synas. Johanna och pappa dansade med masker till. Herre. Är det det som är underhållning så kan man kanske vara utan. Mamma fyllde 50 tre år senare och då spelade jag igen, utan låda. Vilken utveckling. I år ska jag inte spela alls, det kan man också kalla utveckling. Som sagt, hon har inte gått ut med detta kalasandet själv ännu men jag känner att folk har rätt att få veta snart.

Jag ska ha 24-årsfest. En jättestor tänker jag mig. Men jag är troligtvis i Paris på min födelsedag. Inte att blanda ihop med att resa bort på sin födelsedag för att inte det ska komma massa gäster och så har man inget att bjuda på + att man måste städa för säkerhets skull. Nej lite mer av slump blir det så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0