tjabalaba

Nu är det påsk, må den bli glad för er! Trots min söndagsskolebakgrund har jag vissa svårigheter med vad som hände nu i dagarna. Skärtorsdagen? Jag pratade med pappa och vi försökte få någon logik i det. Kanske var det Judas idag, sa han. Ja kanske, sa jag. Jag har sett så mycket Mord i sinnetavsnitt nu med bibelreferenser så jag vet knappt vad som är vad. Kanske är det inte så stor skillnad. Tony Hill skulle levt på 00-talet det förrförra. Idag är det långfredagen och han korsfästes. Jag har varit på en gudtjänst på långfredagen en gång. Det var förfärligt deppigt. Fioler som lät ledset, inga påskliljor i sikte. Annat är det på påskdagen. Vi sjöng om uppstoppad Jesus hurra hurra! Vi var inte många år och skillnaden på att vara uppstånden och uppstoppad var marginell. Vi delade ut påskliljor till hela församlingen och det var hemskt pinsamt. Pinsamt? Jag kan inte varit med om så mycket pinsamt. 

Hej på er! Nu väntar jag på Johanna och Morten för ett hejdundrande påskfirande ute i skoga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0