halleluja i kör

Vilar mig lite, det är ju inte klokt att flytta. Man borde aldrig göra det. Men flytta in är kul. Det borde man göra oftare. Gå runt och tänka var man ska ställa alla sina saker, flytta någon cm och känna in sig. Det är fortfarande ett bombnedslag i grytet men vad ska man göra? Jag tror fortfarande att åtminstone två lådor är tomma. Fast när jag kollar i dom så är dom knökfulla och det går inte in i mitt huvud att jag är en sån samlare. Det kan ju komma till användning någongång och när dom tillfällena kommer så är det liksom värt allt stök. Jag har packat ner mitt modem till datorn i någon låda, så dumt alltså och det är inte det enda som ligger någonstans. Jag vet ju precis vart jag lägger det när jag lägger ner det i en påse eller låda men det är ju såklart omöjligt att komma ihåg någonting. Dumt att jag gjort likadant med julklapppar också. Eftersom den stora flytten blir efter jul. Och då brukar man redan har gett bort julklapparna.

Det är så spännande allting nu. Ytterligare en ny fas i livet och även om jag känt att jag är trött på faser och vill ha ett lite mer permanent tillstånd så känns det ändå så kul nu. Ny skola som jag känner mig motiverad till tusen inför och flytt till en lägenhet som ligger på ett berg. Bara en sån sak. Att bo på ett berg. Det känns fantastiskt. Jag har köpt nya tallrikar som jag ska inviga med en firre tror jag. Fisk på ny tallrik, töntigt? Nä, det är en top 10-grej som jag längtar till i och med våren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0